סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

פרק מתנה מתוך הספר "רגע אמיתי"

קבל בחינם פרק "תהליך הליהוק ואודישנים" מתוך הספר "רגע אמיתי". את הקישור לפרק, תקבל מייד לדואר האלקטרוני שלך.

true moment23

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם לבנות דמות אנושית וייחודית.

לפרטים נוספים...

מדריך כיצד להצליח באודישנים

מדריך זה מציג את הגישה הנכונה שבה צריך שחקן לגשת לאודישנים.
המדריך הינו חלק מקורס יסודות משחק מול מצלמה בשיטת סנפורד מייזנר ב"סטודיו למשחק חי שגיא," ומוגש למענכם לצורך קריאה ולמידה.
במסגרת המדריך אנחנו נעבוד על הדברים הבאים:

  1. הקדמה.
  2. מה זה אודישן?
  3. מה המטרה של השחקן באודישן.
  4. "לתת הופעה".
  5. הדרך הנכונה לגשת לאודישן.
  6. עבודת הכנה לפני האודישן.
  7. פרופורציה.
  8. סיכום.

1. הקדמה
אודישן נתפס בדרך כלל כסיטואציה מלחיצה ומאיימת, שבה הראש עובד שעות נוספות- "בוחנים אותי עכשיו, מה יקרה אם אני אשכח את הטקסט? בחרתי בגדים מתאימים לדמות? השחקן לפניי היה חצי שעה ואני לא דומה לו? הבמאי לא אהב איך שחקתי בקריאה ראשונה?" ועוד מחשבות רבות, בעיקר שליליות.
במדריך זה נחקור את הנושא לעומק בצורה מקצועית יותר ונשבור כמה תפיסות שגויות שיש לנו לגבי אודישנים בנוסף, נבין את המהות והמטרה ושל האודישן.

2. אודישן
באודישן, הבמאי/ מפיק/ מלהקת מחפשים את השחקן המתאים ביותר לתפקיד. השחקן מצידו, רוצה הזדמנות לשחק.
תחשבו על אודישן כעל ראיון עבודה שבו אנחנו רוצים להראות למה אנחנו הכי מתאימים. הרשו לי לשתף אתכם בסוד הכי חשוב בנוגע לאודישנים. הבמאי/ מלהקת רוצים שנצליח. נשמע מוזר? אחרת איזה סיבה יש להם לשבת שם ולהשקיע מהזמן שלהם? יכול להיות שיש להם מישהו כעדיפות ראשונה, אבל בכל זאת הם תמיד מחפשים את כישרון החדש או מישהו שיפתיע אותם.

3. המטרה של השחקן באודישן
אם תשאלו שחקנים מה המטרה של השחקן באודישן? רובם יגידו "לעבור את האודישן". ברור שלקבל את העבודה זה חשוב, אבל זאת לא המטרה. המטרה שלנו ליצור מערכת יחסים עם הבמאי והמלהקת, שיראו את היכולות משחק שלנו ושיזכרו אותנו כשחקנים מוכשרים ומקצוענים. יכול להיות שאני שחקן מדהים והיה לי אודישן מעולה, אבל אני לא מתאים לטייפקאסט של הדמות. צריך להיות מציאותיים לא לכול אודישן/ תפקיד יקבלו אתנו וזה בסדר. קיימים הרבה שיקולים בבחירת שחקנים. לפעמים גוף השידור רוצה מישהו מפורסם/מוכר ולפעמים הבימאי רוצה שחקן שהוא אוהב לעבוד איתו, וקיימות עוד סיבות רבות.
השאיפה שלנו באודישן היא לתת את הכי טוב שיש לנו כדי שיזכרו אותנו ויקראו לנו לפרויקט הבא שלהם או שאולי אפילו ימצאו לנו דמות אחרת בתסריט.
אם עשינו את הכי טוב שיכולנו וביצענו את מה שתכנתנו מראש בהכנה לאודישן, אפשר וצריך לומר שהיה לנו אודישן מוצלח, כי השאר לא בידיים שלנו.

4. לתת הופעה
אחת התפיסות השגויות הנפוצות בקרב הניגשים לאודישנים היא: "אני חייב להיות דמות ולתת הופעה מושלמת". החשיבה הזאת היא לא מציאותית! אתם לא יכולים להיות הדמות בקריאה ראשונה, בלי לקרוא את כל התסריט ולעבוד עם יתר השחקנים. אודישן הוא לא הופעה! אודישן הוא תהליך חקירה שבו הבמאי מנסה ובודק אופציות שונות. כש אתם נבחנים אל תחפשו איך לרצות את הבמאי או המלהקת ואל תשאלו "איך אתה רוצה את הדמות"? אלה לראות איך אתם רואים את הדמות. כבמאי אני מחפש שתפתיעו אותי עם דברים עם שלא חשבתי עליהם. הגיע הזמן שתשחררו מהרצון לרצות את הבוחנים. אין דרך נכונה אחת לבצע את הטקסט.

5. הדרך הנכונה לגשת לאודישן
כל השחקנים באים לאודישן עם אותה סצנה. אם כן מה הבדל בין שחקן לשחקן? אם כולם נראים דומה ונחמדים לבמאי, אז מה עושה שחקן אחד ליותר טוב מהשני? התשובה היא ששחקן טוב מביא את הניסיון חיים שלו לסצנה. לדוגמה בסצנה על פרידה בין בני זוג. לכמעט כל אחד מאיתנו יש ניסיון חיים שונה בפרידה מבן או בת זוג. כשחקן אני צריך להביא את הייחוד שלי ולהראות איך אני מתנהג באמת כשאני נפרד מבת הזוג שלי. איך שאני מתנהג במציאות, תמיד יהיה אישי, מקורי, שונה, ואמין יותר מיתר המתמודדים.
המטרה היא לחשוף את עצמנו כמה שיותר, ולהיות מי שאנחנו באמת ולא לשחק את האידיאל שיש לנו בראש לגבי איך שהדמות צריכה להיות. באודישן מחפשים אנשים לא שחקנים. ככל שנעבוד יותר אישי ככה ההופעה שלנו תהפוך ליותר אוניברסאלית.
אל תנסו להציג מישהו שאתם לא, תנו לאישיותכם לצאת החוצה. אל תפחדו ואל תשכחו שיהיו עוד אודישנים. האודישן אחד הזה הוא לא מה שיחרוץ את גורלכם.

6. עבודת הכנה לפני אודישן
ג'ון וודן, גדול מאמני הכדורסל בכל הזמנים אמר ש- "כישלון בהכנה זה הכנה לכישלון."
הדבר הכי חשוב הוא לעולם לא לזלזל באף אודישן. צריך תמיד לערוך הכנה מקיפה ולנתח את טקסט לעומק. אם נגיע לא מוכנים וניתן הופעה רעה, המלהקת עשויה לזכור אותנו לרעה ולא להזמין אותנו לפרויקטים עתידיים.
במסגרת ההכנה יש לנו הרבה עבודה. אנחנו צריכים ללמוד את הטקסט בעל פה, לבצע ניתוח טקסט (נסיבות,מטרה, פעולות וכו') לחקור את המערכת היחסים בין הדמויות, אינטרקציה עם מקום/ תלבושת/ אובייקטים, למצוא את הרגע לפני, לחפש אירועים דומים מהניסיון חיים שלנו ועוד אלמנטים רבים. אבל זה לפעם אחרת…
מומלץ לעשות הכנות לאודישן עם חבר שחקן או ללכת למאמן שחקנים אם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים עזרה להתחבר לדמות ולתסריט.

7. פרופורציה
חשוב לא לקחת את האודישן באופן אישי. אף במאי/מורה/מפיק לא יכול להגיד לנו עם יש לנו כישרון או לא. אסור לך לתת את הכוח לאף אחד. אם אנחנו רוצים לשחק, אנחנו נמצא דרך.
בכל פעם שאנחנו לא עוברים אודישן אנחנו יכולים לבחור להרגיש קורבן, או שאנחנו יכולים ללמוד מזה. הכי חשוב זה להפסיק עם התירוצים והבכי, כי הם בזבוז זמן ואנרגיה. בדרך כלל נקבל יותר תשובות שליליות מחיוביות. אם התשובה היום היא לא, זה לא אומר שגם מחר היא תהיה כזו. הצרכים כל הזמן משתנים.
אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בסוף כל אודישן-" איך אני משפר לפעם הבאה" ולא עם היה טוב או לא. אנחנו צריכים לשאול "האם עשית את הבחירות שתכננתי או לא". אולי הטכניקה לא מספיק טובה? אולי הניתוח טקסט היה שגוי? בסוף האודישן צריך לצאת אם התובנה שעכשיו צריך לעבוד, כדי להשתפר לפעם הבאה.

8. סיכום
אחרי שהבנו והפנמנו את התיאוריה ואת המהות של האודישן, המשימה הכי חשובה שלנו היא לצאת ולהתנסות בכמה שיותר אודישנים. הצלחה באודישנים היא מיומנות נרכשת המצריכה הרבה תירגול. ככל שתעשו יותר אודישנים כך אחוזי ההצלחה שלכם יגדלו באופן משמעותי.
אני מאוד מקווה שהמדריך עוזר לכם להבין את הגישה הנכונה לאודישנים ואני מקווה שתשכילו ליישם אותו בצורה הכי טובה.
תודה רבה,
ובהצלחה לכולם.

מומלץ מאוד לקרוא את המדריך ליסודות משחק מול מצלמה שכתבתי בתור השלמה.

מאמר זה הינו חלק מקורס יסודות משחק מול מצלמה בשיטת סנפורד מייזנר והכנה לאודישנים. אתם מוזמנים ללמוד עוד הרבה יותר לעומק.
שלכם,
חי שגיא

מאמרים נוספים במשחק- עקרונות בסיסים למשחק מול מצלמה, איך להשתלב בתעשיה, מדריך לבימוי שחקנים, הכנה לאודישן מונולוג וטכניקות משחק.

השאר תגובה ביטול תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אלינו בפייסבוק

המלצות

pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

המלצות

רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

המלצות

lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

המלצות

nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

  • מה שחקנים רוצים מבמאים?

    צור קשר

    • 052-6684085
    • info@directorlab.co.il
    • צרו קשר
      • Facebook
      • Youtube
      • Google
      • Email
    © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל