סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

פרק מתנה מתוך הספר "רגע אמיתי"

קבל בחינם פרק "תהליך הליהוק ואודישנים" מתוך הספר "רגע אמיתי". את הקישור לפרק, תקבל מייד לדואר האלקטרוני שלך.

true moment23

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם לבנות דמות אנושית וייחודית.

לפרטים נוספים...

מדריך – איך להשתלב בתעשיה ולמצוא עבודה במשחק

במסגרת המדריך אנחנו נעבוד על הדברים הבאים:

  1. הקדמה
  2. שיווק
  3. תוכנית עבודה
  4. 20 דברים שאני יכול לעשות כדי לקדם את הקריירה שלי
  5. למצוא ולייצר עבודה
  6. לא להפסיק לשחק
  7. להיות בחברה יוצרת ומפרה
  8. סבלנות ונחישות
  9. סיכום

1. הקדמה

סיימתם ללמוד 3 שנים בבית ספר למשחק או שלקחתם כמה קורסים בודדים. אתם מרגישים מוכנים, אבל מה עושים עכשיו? במאמר זה נלמד איך להשתלב בתעשייה ולמצוא עבודה.

2. שיווק

בשלב ראשון צריכה להיות לכם אמונה ובטחון ביכולת המשחק שלכם וביכולת שלכם לעשות אודישנים..אמונה  שאף אחד לא יכול לערער אותה. אתם יודעים מה אתם שווים, לאיזה תפקידים אתם מתאימים, מהם נקודות החוזק ומהם נקודות החולשה שלכם.

תמיד תהיו מוכנים ותדאגו שיהיו שני מונולוגים טובים לאודישן (קלאסי ומודרני) למקרה הצורך.

אתם צריכים להכין תמונה וקורות חיים המייצגים אתכם בצורה הטובה ביותר. רצוי שהתמונה תהיה תמונה שלכם ביום טוב. אחרי שיש לכם תמונה מדהימה אתם צריכים לבחור סוכנות שחקנים שמתאימה לכם ותיתן לכם את היחס הטוב ביותר. רשימת הסוכנויות ניתן למצוא באתר שח"ם או בחיפוש באינטרנט.

להתקבל לסוכנות שחקנים זה לא מספיק. עליכם למכור את עצמכם בעקביות ולהישאר בקשר עם אנשים שיכולים לעזור לקריירה שלכם, כדוגמת אנשים  שפגשתם באודישנים. תמיד תשאירו דלת פתוחה.

תרשמו למאגרי שחקנים באינטרנט ולקבוצות בפייסבוק שיכולות לעדכן אתכם על עבודות מפה לאוזן. ישנם גם אתרים טובים לחיפוש עבודה כמו התעשייה, הקולנוען ופרומים  למשחק.

3. תוכנית עבודה

תחשבו על זה כאסטרטגיה צבאית. תעשו רשימה של מלהקים, סוכנים, במאים וכותבים, הם קהל היעד שלכם. תכירו את השמות שלהם ותנסו לפתח איתם מערכת יחסים לאחר אודישנים.

תעשו רשימה של 12 איש שיכולים ליצור עבורכם הזדמנות עבודה. זה להיות מישהו שאתם מכירים, או חבר שמכיר. כל אדם שיכול לעזור לכם להכיר אנשים ולהגיע לאודישנים.

תלכו לאירועים, הצגות והקרנות שקושרות למקצוע בשביל להכיר אנשים.

תמיד תהיו עם האצבע על הדופק על פרויקטים בפיתוח או שעומדים להצטלם ותציעו את עצמכם. ניתן למצוא את המידע על פרויקטים לפיתוח ואודישנים קרבים באתר שלי.

4. 20 דברים שאני יכול לעשות כדי לקדם את הקריירה שלי

יכולים להיות דברים קטנים ודברים גדולים. לשלוח את השואורייל והתמונות שלי, למצוא חבר שמכיר אנשים, להשיג טלפונים מאינטרנט וכו'.

תעשו תוכניות שבועיות ושנתיות להגשמת השאיפות והחלומות שלכם.

תשאלו את עצמכם מה אתם עושים כל יום לקדם את הקריירה שלכם.

גרסון קניין תסריטאי אמר פעם "חובבנים מקווים מקצוענים עובדים".

5. למצוא/ לייצר עבודה

אתם חייבים להיות מלוהקים במשהו (הצגה, הופעה, לכתוב מופע יחיד) אף אחד לא ילהק אתכם עם לא יודעים שאתם קיימים. לעבוד שאנשים יכירו אתכם. זה לא מי אתה מכיר, זה מי מכיר אותי.

תשחקו בסרטי סטודנטים בשביל הניסיון ותבנו איתם מערכת יחסים, הם במאיי העתיד.

אם אתם לא מצליחים לעבוד תיצרו הזדמנויות בעצמכם. תרשמו לקורס כתיבה/ בימוי ותכתבו מחזה או סרט קצר על מנת שיהיה לך הזדמנויות להראות את הכישורים שלכם.  נעמי וווטס הלכה עשרות שנים לאודישנים והתפרסמה בגיל 32 על ידי סרט עצמאי שהיא צילמה במצלמה ביתית. דויד לינץ לא יכול להיות אדיש וזימן אותה למהולנד דרייב ומשם הסיפור שלה ידוע.

בשורה תחתונה אתם אחראים על הקריירה שלכם.

6. לא להפסיק לשחק

כל הזמן לתרגל: לעבוד ולחזק את שרירי המשחק, כמו במכון כושר, אחרת הם נחלשים. אם יש לכם הפוגה בין סרט להצגה תמיד תתרגלו.  צריך לעבוד קשה בשביל להצליח.

משחק זה מקצוע שלומדים לאורך כל החיים. תמיד יהיה מה ללמוד ולחקור. זה שלמדתם בבית ספר למשחק הכי יוקרתי או שיחקתם בסרט זה לא אומר שאתם יודעים הכל. לאונרדו דיקפריו אחרי עשרות סרטים הולך ללארי מוס מאמן שחקנים, ויליאם הארט חוזר לסדנאות אימפורביזציה ומריל סטריפ נלחצת לפני כל תפקיד חדש שהיא עושה.

תיצרו מסגרת עבודה: לכו לסדנאות, תקימו קבוצת שחקנים או שתעבדו עם מאמן שחקנים.

7. להיות בחברה יוצרת ומפרה

תסתובבו בחברת יוצרים, שחקנים וכותבים, כי יש להם מטרה וסגנון חיים דומה לשלכם. הם יעזרו לכם לשמור על הגחלת והתשוקה.  התרחקו משליליות, חוסר תמיכה וציניות. לרוב אנשים נוטים לומר דברים כאלו מקנאה ומחוסר בטחון עצמי. האמינו בעצמכם ואל תשברו..

לכו להצגות, תצפו בסרטים ותקראו ספרי משחק, תסריטים ומחזות על מנת לצבור אנרגיה יצירתית.

8. סבלנות/ נחישות

זה השלב שרובנו נופלים. חברים, צריך סבלנות.  תנו לדברים לקרות. הכל יכול לקרות ומה שצריך להיות אכן יהיה. אתם חייבים למצוא דרך להתמודד עם אכזבות ותסכולים במהלך הקריירה.  תלחמו עבור מה שאתם מאמינים ואל תברחו בזמנים קשים. אם התחלתם אל תפסיקו ותנסו להיות הכי טובים שאתם יכולים.

רצוי לחסוך כסף בצד לתקופות קשות ולעבוד בעבודה זמנית שתתן לכם אוויר.

תשמרו על איזון בין החיים האישיים והעבודה. עבודה זה לא הכל בחיים.

8. סיכום

במאמר זה עברנו על חשיבות תכנון הקריירה ועל האחריות הבלעדית שלכם. אף במאי/ מלהק/ מפיק  לא יכול להגיד לכם עם יש לך כישרון או לא. אסור לך לתת את הכוח לאנשים. האם אתם רוצים לשחק, אתם תמצאו דרך.

קחו בחשבון שאף אחד לא מחכה לכם בחוץ, כמו שאף אחד לא מחכה שמרטין סקורסזה יעשה סרט. תחשבו על זה העולם יחיה בלי עוד סרט של הגאון מרטין סקורסזה, אבל סקורסזה לא יחיה בלי לעשות סרט. הכל תלוי בכם, אם אתם הולכים על החלומות בכל לבבכם, בכל נפשכם ובכל מאודכם.

תודה רבה לכם על ההקשבה. אם יש שאלות, כרגיל אני אשמח לענות.

החומר אותו קראתם הוא חלק מהרצאה ביסודות משחק מול מצלמה, רוצים ללמוד עוד? מוזמנים לסדנת משחק מול מצלמה בשיטת סנפורד מייזנר והכנה לאודישנים.

 שלכם,
חי שגיא

מאמרים נוספים במשחק- כיצד להצליח באודישנים, יסודות משחק מול מצלמה, בימוי שחקנים, הכנה לאודישן מונולוג.

תגובה אחת על ”מדריך – איך להשתלב בתעשיה ולמצוא עבודה במשחק“

  1. א הגיב:
    25 באוגוסט 2017 בשעה 12:48

    אהלן ונעים מאוד,
    תודה רבה על הכתוב. :
    יש טעות כתיב במשפט: אף במאי/ מלהק/ מפיק לא יכול להגיד לכם עם יש לך כישרון או לא.
    (צריך להיות אם יש…)
    אגב פתחתי קבוצת פייסבוק למיזנר בישראל אתה מוזמן להצטרף
    https://www.facebook.com/groups/110623136287383/

    הגב

השאר תגובה ביטול תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אלינו בפייסבוק

המלצות

pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

המלצות

רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

המלצות

lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

המלצות

nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

  • מה שחקנים רוצים מבמאים?

    צור קשר

    • 052-6684085
    • info@directorlab.co.il
    • צרו קשר
      • Facebook
      • Youtube
      • Google
      • Email
    © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל