סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

"רגע אמיתי" – ספר חדש למשחק ולבימוי

"ספר חובה לשחקנים ולבמאים"

עכשיו בחנויות הספרים המובחרות

true momentלפרטים נוספים...

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם לבנות דמות אנושית וייחודית.

לפרטים נוספים...

סרטון החודש

הרצאה מעניינת על יצירתיות והמקור שלה. סרטונים נוספים ניתן למצוא בגלריית הוידאו הכוללת קטעי משחק מעוררי השראה

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

    בצעדי הראשונים כבמאי, חיפשתי שיטת עבודה שתעזור לשחקנים לבטא את הייחוד שבהם. –נחשפתי לטכניקות פורצות דרך ומעוררות השראה שהעניקו לי כלים מעשיים לבימוי שחקנים. עם זאת, זה לא הספיק, ובתהליך בניית הדמות תמיד נשארו סימני שאלה.
    לכן פיתחתי שיטה משלי, שנוצרה מתוך עבודה עם שחקנים. בשיטה זו השחקן מכין את עצמו לחזרות ולהופעה ובכך הוא משוחרר להיות חופשי וליהנות. 

    מהי שיטת רגע אמיתי

    1. חזון התסריטאי/מחזאי – על מה הסרט/מחזה? מה המסר של הכותב? מה הלקח שהגיבור לומד? מה סוג הדמות שאני מגלם? מה הצבע שלי ביחס לשאר הדמויות? האם לשם של הדמות יש משמעות?
    2. חלוקה לביטים – מתי יש שינוי נושא בדיאלוג, מתי נכנסת דמות חדשה לסצנה? מהם הביטים המרכזיים בסצנה? האם יש צורך לפרש את הטקסט?
    3. התקופה ההיסטורית – מהם החוקים, המנהגים, האופנה, ההתנהגות החברתית והפוליטית האופייניים לתקופה ולמקום?
    4. נסיבות –
    מי אני? מקצוע, גיל, הכנסה, מצב משפחתי.
    מתי? תקופה, שנה, עונה, שעה.
    איפה? ארץ, עיר, שכונה, מקום.
    5. מצב פיזי – מה המצב הפיזי של הדמות בסצנה? (חום, קור, כאב פיזי, חושך, מזג אוויר, היריון, לילה ללא שינה, סמים, הנגאובר, גסיסה, שכרות)
    6. מערכת יחסים עם המקום – איזו היסטוריה יש לדמות עם המקום? אילו אובייקטים נמצאים בסביבה? אילו פעולות פיזיות היא עושה במקום? מה היחס שלה לסביבה?
    7. מערכת יחסים בין הדמויות – כמה זמן אנחנו מכירים? מה ההיסטוריה שלנו איתם? מי הם בשבילי רגשית?
    8. האִם הקסום – איך אני הייתי מתנהג תחת אותן הנסיבות? איזה מצב ישפיע עלי ויביא אותי למצב דומה לזה של הדמות?
    9. מטרת על – מה הצורך הכי בסיסי של הדמות? מה מניע את הדמות? מה היא רוצה לאורך כל העלילה?
    10. מטרת סצנה – מה הצורך המיידי של הדמות? מה היא רוצה להשיג מהדמות השנייה? מה היא רוצה שהדמות השנייה תרגיש בסצנה?
    11. סיכון – מה הדבר הכי נורא שהדמות משערת שיקרה לה אם לא תשיג את מטרתה?
    12. מכשול – מה עומד בין הדמות למטרה שלה? האם המכשול הוא פנימי או חיצוני? אם הוא חיצוני – האם הוא אובייקט/מקום/מזג האוויר/אדם/מצב גופני?
    13. רגע לפני – מאיפה באה הדמות? מה קרה ברגע שלפני תחילת הסצנה?
    14. סאבטקסט – אילו מחשבות עוברות בראשה של הדמות תחת הנסיבות הקיימות? אילו מחשבות מפעילות אותה רגשית?
    15. פעולות משחקיות – מהי הפעולה המשחקית שיוצר הסאבטקסט בכל ביט?
    16. אימֶג' – מה התמונה האישית מאחורי כל אדם, מקום, חפץ או אירוע שמוזכרים בטקסט?
    17. תחליף לפרטנר – מה ההשפעה הרגשית של הדמות השנייה עלינו ומי בחיים משפיע עלינו באופן דומה?
    18. פעולה פיזית עם אובייקט – כיצד הדמות משתמשת באובייקט על מנת להשפיע על הדמות השנייה?
    19. מרכז האנרגיה של הדמות – באיזה איבר נמצא מרכז האנרגיה של הדמות? במה הדמות עוסקת רוב שעות היום? מה המקצוע שלה?
    20. תנועה פסיכולוגית – מה המטרה של הדמות בכל סצנה ואיך אנחנו מבטאים זאת דרך הגוף? מהי התנועה הדומיננטית שמתאימה "למטרת העל"? איזו פעולה פיזית חושפת את מצבה רגשי של הדמות?
    21. מחווה של חיה – איזו חיה מזכירה את הדמות? אילו מאפיינים של החיה נמצאים בדמות?
    22. קול ומבטא – מאיזה חלל תהודה מרכזי הדמות מפיקה את הקול שלה? האם לדמות יש מבטא ואיזה?
    23. מערכת יחסים עם תלבושת – למה הדמות לובשת את התלבושת? האם הלבוש של הדמות מתאים לאופיה ולאישיות שלה? האם התלבושות חושפת את המצב הרגשי של הדמות?

     אהבתם את השיטה? בספר "רגע אמיתי- סטודיו פרטי למשחק" תוכלו למצוא פרקים שלמים המפרטים על כל סעיף, דוגמאות לבניית דמויות מתוך סרטים ומחזות.

    —————————————————————————————————–

    רוצה עוד? את/ה מוזמנ/ת להתנסות במפגש הכנה לאודישנים.
    לפרטים והרשמה לחצו כאן: או התקשרו עכשיו 052-684085

    השאר תגובה ביטול תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    הצטרפו אלינו בפייסבוק

    המלצות

    pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

    אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

    המלצות

    רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

    רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

    המלצות

    lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

    ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

    המלצות

    nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

    ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

    פוסטים אחרונים

    • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

    • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

    • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

    • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    • מה שחקנים רוצים מבמאים?

      צור קשר

      • 052-6684085
      • info@directorlab.co.il
      • צרו קשר
        • Facebook
        • Youtube
        • Google
        • Email
      © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל