איך לבחור מונולוג לאודישן
- אם אתה צריך לבחור מונולוג, לבחור משהו שקרוב לליהוק שלך . רצוי לא לבחור דמויות זקנות או ילדים.
- לבחור משהו שאתה באמת רוצה לעשות ומראה את היכולות שלך כשחקן. לא לבחור מונלוג בגלל ששמעת מישהו אחר התקבל איתו.
- רצוי לבחור מנולוג פופולארי רק אם יש לך פרשנות אישית ואתה ממש מתחבר עליו רגשית. אם לא עדיף להימנע מפני שהבוחנים כבר ראו מאות פעמים את אותם מנולוגים וזה עלול לשעמם אותם. לדוגמא במקום לקחת את המונולוג של נינה מהשחף של צ'כוב ,אפשר לקחת את המונולוג של מאשה מהשחף.
- תמיד צריך להיות מוכן עם שני מונולוגים בצד. אחד דרמתי ואחד קומי. אפשר גם קלאסי (שיקספיר). לא לבחור משהו דרמטי מדי אם לא ביקשו.
- עדיף לבחור מונולוגים שהדמות רוצה משהו או עושה פעולות מאשר מתארת סיפור.
- במנולוג עבור סוכנות שחקנים רצוי לא לבחור מונולוגים מתוך סרטים, כי בדרך כלל למלהק יש תמונה בראש של המקור. בסוף יוצא שאתם מחקים.
מה מחפשים באודישן לבתי ספר למשחק
- הבוחנים מחפשים לראות אנשים אמתיים ולא שחקנים, לכן תהיה עצמך תחת הנסיבות ולא תנסה לשחק דמויות או טיפוסים. הם מחפשים שחקן שנחשף רגשית ומביא את העולם הפנימי וניסיון החיים שלו לדמות, אין להם צפייה לראות שחקנים מקצועיים. יש להם 3 שנים להפוך אתכם למקצוענים.
- הבוחן באודישן רוצה לבדוק אם אתה מקבל הנחיות ומצליח לבצען. אם אתה נעול על הבחירות הראשוניות שלך, אז הבוחן יודע שאתה לא מספיק גמיש משחקית ושאין לך מספיק טכניקה. אל תלחץ שההנחיות של הבוחן שונות מהכנה שלך.
עבודת הכנה על המונולוג
- לערוך תחקיר על הדמות- המקורות הם התסריט, ניסיון חיים והתבוננות על אנשים.
- מה הנסיבות: מי, מתי (תקופה של המחזה, זמן היום של הסצינה, עונה וזמן בחיים של הדמות) איפה (חוץ, סביבה אישית) מה (מה קרה לפני ואחרי הסצנה) למה (מוטיבציה רצון,מטרה ומכשול).
- מי המחזאי? וכמה פרטים חשובים על חייו, מתי הועלה המחזה בארץ, אם בכלל, ומיהן הדמויות הנוספות במחזה.
- לקרוא את כל המחזה, זה ייתן פרספקטיבה אחרת על המונולוג ויאפשר להבין באיזו סיטואציה הדמות נמצאת.
- להתחבר לטקסט, מה אני הייתי עושה בנסיבות דומות. להחיות כל אירוע בתסריט כאילו היה אירוע מהחיים שלך. למצוא מאחורי כל מילה תמונות אישיות שלך.
- תמיד צריך לדמיין שאתה מדבר לדמות מהחיים שלך במונולוג, שמתאימה לנסיבות של התסריט ומעוררת את הדמיון שלך. רצוי מישהו שאתה בקונפליקט איתו, מישהו שיפוטי ולא תומך. זה מגביר את הקונפליקט ומרים את הסיכון. צריכים להיות מאוד ספציפי מה רוצה להשיג ממנו.
- ליצור סביבה- איפה הדמות בזמן המונולוג? לראות את המקום בעיניים בזמן ההופעה. לשאול מה אני מרגיש במקום? וליצור Fourth wall.
- למצוא את "הרגע לפני" של הדמות ולעשות הכנה רגשית עם שימוש של חוויות אישיות. .
- לעשות בחירות אמיצות וספציפיות, לרדת לפרטי פרטים. לא לקחת את הדבר הראשון שעולה בראש.
- למצוא את המעברים הרגשיים ושינוי הביטים.
- לשנן את המונולוג בצורה יבשה. לדעת את הטקסט בעל פה כמה שיותר מהר. אפשר להיעזר במרקר או בטייפ הקלטה.
- העמדה- להתחשב איפה אתה במונולוג, לשים לב לשורות הן שמניעות אותך. למצוא את התנועה פסיכולוגית.
- תלבושת- לבוא בלבוש יומיומי שמתאים למצב הרגשי של הדמות ואתה מרגיש איתו בנוח. לא לבוא בגדים חגיגיים ומהודרים מדי.
- ליטושים- לעשות החלטות. מה עובד ומה לא עובד ולנסות שוב.
- לפני ההופעה- לעשות חימום וליהנות.
רוצים ללמוד עוד? אתם מוזמנים למפגש הכנה לאודישנים בסטודיו למשחק חי שגיא.