סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

פרק מתנה מתוך הספר "רגע אמיתי

קבל בחינם פרק "תהליך הליהוק ואודישנים" מתוך הספר "רגע אמיתי". את הקישור לפרק, תקבל מייד לדואר האלקטרוני שלך.

true moment23

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד, שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם בזמן האודישן לבטא את הייחודיות והמקוריות שבכם. 

לפרטים נוספים...

הכנה לאודישנים לבתי ספר למשחק או לסוכנויות שחקנים

איך לבחור מונולוג לאודישן

  1. אם אתה צריך לבחור מונולוג, לבחור משהו שקרוב לליהוק שלך . רצוי לא לבחור דמויות זקנות או ילדים.
  2. לבחור משהו שאתה באמת רוצה לעשות ומראה את היכולות שלך כשחקן. לא לבחור מונלוג בגלל ששמעת מישהו אחר התקבל איתו.
  3. רצוי לבחור מנולוג פופולארי רק אם יש לך פרשנות אישית ואתה ממש מתחבר עליו רגשית. אם לא עדיף להימנע מפני שהבוחנים כבר ראו מאות פעמים את אותם מנולוגים וזה עלול לשעמם אותם. לדוגמא במקום לקחת את המונולוג של נינה מהשחף של צ'כוב ,אפשר לקחת את המונולוג של מאשה מהשחף.
  4. תמיד צריך להיות מוכן עם שני מונולוגים בצד. אחד דרמתי ואחד קומי. אפשר גם קלאסי (שיקספיר). לא לבחור משהו דרמטי מדי אם לא ביקשו.
  5. עדיף לבחור מונולוגים שהדמות רוצה משהו או עושה פעולות מאשר מתארת סיפור.
  6. במנולוג עבור סוכנות שחקנים רצוי לא לבחור מונולוגים מתוך סרטים, כי בדרך כלל למלהק יש תמונה בראש של המקור. בסוף יוצא שאתם מחקים.

מה מחפשים באודישן לבתי ספר למשחק

  1. הבוחנים מחפשים לראות אנשים אמתיים ולא שחקנים, לכן תהיה עצמך תחת הנסיבות ולא תנסה לשחק דמויות או טיפוסים. הם מחפשים שחקן שנחשף רגשית ומביא את העולם הפנימי וניסיון החיים שלו לדמות, אין להם צפייה לראות שחקנים מקצועיים. יש להם 3 שנים להפוך אתכם למקצוענים.
  2. הבוחן באודישן רוצה לבדוק אם אתה מקבל הנחיות ומצליח לבצען. אם אתה נעול על הבחירות הראשוניות שלך, אז הבוחן יודע שאתה לא מספיק גמיש משחקית ושאין לך מספיק טכניקה. אל תלחץ שההנחיות של הבוחן שונות מהכנה שלך.

עבודת הכנה על המונולוג

  1. לערוך תחקיר על הדמות- המקורות הם התסריט, ניסיון חיים והתבוננות על אנשים.
  2.  מה הנסיבות: מי, מתי (תקופה של המחזה, זמן היום של הסצינה, עונה וזמן בחיים של הדמות) איפה (חוץ, סביבה אישית) מה (מה קרה לפני ואחרי הסצנה) למה (מוטיבציה רצון,מטרה ומכשול).
  3. מי המחזאי? וכמה פרטים חשובים על חייו, מתי הועלה המחזה בארץ, אם בכלל, ומיהן הדמויות הנוספות במחזה.
  4. לקרוא את כל המחזה, זה ייתן פרספקטיבה אחרת על המונולוג ויאפשר להבין באיזו סיטואציה הדמות נמצאת.
  5. להתחבר לטקסט, מה אני הייתי עושה בנסיבות דומות. להחיות כל אירוע בתסריט כאילו היה אירוע מהחיים שלך. למצוא מאחורי כל מילה תמונות אישיות שלך.
  6. תמיד צריך לדמיין שאתה מדבר לדמות מהחיים שלך במונולוג, שמתאימה לנסיבות של התסריט ומעוררת את הדמיון שלך. רצוי מישהו שאתה בקונפליקט איתו, מישהו שיפוטי ולא תומך. זה מגביר את הקונפליקט ומרים את הסיכון. צריכים להיות מאוד ספציפי מה רוצה להשיג ממנו.
  7. ליצור סביבה- איפה הדמות בזמן המונולוג? לראות את המקום בעיניים בזמן ההופעה. לשאול מה אני מרגיש במקום? וליצור Fourth wall.
  8. למצוא את "הרגע לפני" של הדמות ולעשות הכנה רגשית עם שימוש של חוויות אישיות. .
  9. לעשות בחירות אמיצות וספציפיות, לרדת לפרטי פרטים. לא לקחת את הדבר הראשון שעולה בראש.
  10. למצוא את המעברים הרגשיים ושינוי הביטים.
  11. לשנן את המונולוג בצורה יבשה. לדעת את הטקסט בעל פה כמה שיותר מהר. אפשר להיעזר במרקר או בטייפ הקלטה.
  12. העמדה- להתחשב איפה אתה במונולוג, לשים לב לשורות הן שמניעות אותך. למצוא את התנועה פסיכולוגית.
  13. תלבושת- לבוא בלבוש יומיומי שמתאים למצב הרגשי של הדמות ואתה מרגיש איתו בנוח. לא לבוא בגדים חגיגיים ומהודרים מדי.
  14. ליטושים- לעשות החלטות. מה עובד ומה לא עובד ולנסות שוב.
  15. לפני ההופעה- לעשות חימום וליהנות.

רוצים ללמוד עוד? אתם מוזמנים למפגש הכנה לאודישנים בסטודיו למשחק חי שגיא.

השאר תגובה ביטול תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אלינו בפייסבוק

המלצות

pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

המלצות

רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

המלצות

lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

המלצות

nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

  • מה שחקנים רוצים מבמאים?

    צור קשר

    • 052-6684085
    • info@directorlab.co.il
    • צרו קשר
      • Facebook
      • Youtube
      • Google
      • Email
    © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל