כל במאי רוצה לדעת מהי מילת הקסם שתגרום לשחקן שלו לתת הופעה חד פעמית. שאלתי את עצמי, מהי ההנחיה הכי טובה שתמיד הוציאה מהשחקנים שלי את התוצאה הכי מרשימה בזמן הכי קצר. זה הפתיע אותי אבל התשובה הייתה פשוטה "קח את הזמן".
התפקיד העיקרי של הבמאי הוא לאפשר לשחקן להרגיש בנוח במהלך החזרות והצילומים, על מנת שלשחקן יהיה קל לחשוף את עצמו. אפילו בשיא הלחץ הבמאי תמיד צריך לתת לשחקן תחושה שיש לו את כל הזמן שבעולם.
למה?
הטעות המשחקית הנפוצה ביותר של שחקנים היא החיפזון לומר את השורות במהירות. ברגע שאומרים אקשן, או שמתחילים סצנה, יש להם צורך לרצות את הבמאי ולהגיע לתוצאה מידית. בסוף של דבר התוצאה המתקבלת היא משחק לא אמין. ברגע ששחקן מרגיש בנוח הוא מרשה לעצמו ליהנות ולהירגע ופתאום סצנה שהייתה מדוקלמת הופכת לסצנה אישית ומלאת חיים.
בחיים כשאנו מדברים אנחנו לוקחים זמן לומר את מה שאנחנו אומרים. המילים שלנו מושפעות מהתגובה של האדם אתו אנו משוחחים. אנחנו רוצים לראות איך הוא מגיב לדברים שלנו. אנחנו לא מדברים בשביל לדבר. כך גם בזמן שאנו משחקים בסצנה.
הכלל החשוב הוא ששחקן לא צריך לעשות כלום עד שמשהו גורם לו לפעול. כלומר, הוא לא מדבר ולא לזז אם אין לו דחף להגיב לפרטנר. להמחיש זאת בחרתי דוגמא מתוך סדרה שאני מאוד אוהב. הקטע לקוח מתוך הסדרה "נזקים" עונה 5 פרק 10.
שימו לב למונולוג המדהים של גלן קלוז, איך היא לוקחת את כל הזמן שבעולם. היא באמת מדמיינת את מה שהיא אומרת. היא בהקשבה מלאה לתגובות של הפרטנר שלה, והיא לא מדברת עד שהיא רואה את התגובה שלו. אפשר לראות זאת בברור בשורה שהיא אומרת לאביה "אני רוצה שתזכור את הרגע הזה לנצח". פשוט 2 דקות של תצוגת משחק מרהיבה וללא מאמץ.
אתם מוזמנים לשלוח לי קטעי משחק שאהבתם למייל או לקבוצה בפייסבוק, ובלוג אני אדון אנתח את הופעתו ודרך עבודתו של השחקן.
לקבלת עדכונים נוספים אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק.
מונולוג של גלן קלוז