סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

"רגע אמיתי" – ספר חדש למשחק ולבימוי

"ספר חובה לשחקנים ולבמאים"

עכשיו בחנויות הספרים המובחרות

true momentלפרטים נוספים...

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם לבנות דמות אנושית וייחודית.

לפרטים נוספים...

סרטון החודש

הרצאה מעניינת על יצירתיות והמקור שלה. סרטונים נוספים ניתן למצוא בגלריית הוידאו הכוללת קטעי משחק מעוררי השראה

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

    ישנם רגעי חסד בזמן הצילומים או בתהליך החזרות שבהם נראה כאילו עפים ניצוצות בין השחקנים.  ישנה תחושה בלתי מוסברת של כימיה. השאלה היא איך יוצרים את הכימיה הזאת בין שחקנים?

    כימיה נוצרת מתוך הקשבה. אם אין הקשבה הסצנה חסרת חיים, לא משנה עד כמה הצילום מוקפד והעריכה מדוייקת. ניקח למשל סצנה שבה אחד השחקנים מתפרק רגשית, אם הוא לא משפיע על הפרטנר שלו או אם הפרטנר שלו לא מקשיב לו, הסצנה תצא לא אמינה, אפילו אם השחקן בוכה את חייו. לכן, התפקיד החשוב שביותר של הבמאי הוא לזהות מתי השחקנים באמת מקשיבים אחד לשני ומתי לא ולשמור על כך שהם יעבדו מרגע לרגע.

    אז מה זה הקשבה?

    כשהייתי סטודנט לקולנוע חשבתי שהקשבה זה לראות שכל אחד מהשחקנים מדבר בתורו ולוודא שהם לא שוכחים טקסט. רק אחרי שלמדתי משחק בארה"ב הבנתי מה היא באמת הקשבה. אני זוכר שישבתי עם המורה שלי ביונן סווקר, ועבדנו על תרגיל הקשבה של מייזנר ופתאום ברגע אחד נפל לי האסימון:
    הבנתי שכאשר הפרטנר שלי מדבר אלי, עלי לתת לפעולותיו ולמילותיו להשפיע עלי באמת. התגובות שלי לא תלויות בי או בטקסט שלי- הן תלויות בפרטנר שלי בלבד. הן גם לא תלויות בטקסט של הפרטנר אלא בהתנהגות שלו; הטקסט חשוב פחות מההתנהגות האותנטית של הפרטנר, מפני שהתנהגות קודמת למילים.

    אנחנו צריכים לתת לשחקנים תחושה שיש להם את כל הזמן שבעולם, שלא ימהרו עם השורות. נשים לב שהשחקן לא אומר את השורות שלו סתם אלא מחכה לראות מהי התגובה של הפרטנר שלו ורק אז מדבר. במידה והשחקן עדיין לא עובד מהתגובות של הפרטנר, נעבוד על שורה בודדת עד שהשחקן יבין מתי הוא בהקשבה לפרטנר שלו ומתי לא. עלינו לתת לשחקנים את הזמן להגיב באמת אחד לשני ולגרום להם להשפיע אחד על השני.
    אני אף פעם לא אגיד לשחקן שהוא לא מקשיב או שהוא יותר מדי מרוכז בעצמו. אם אומר לו את הבעיות שלו הוא יחסם רגשית והוא יהיה מודע להופעה שלו.

    ההנחיות שאני נותן לשחקן במקרה שהוא לא מקשיב הן:
    תסתכל לפרטנר בעיניים וקח את כל הזמן שבעולם.
    אל תגיד את השורות עד שאתה רואה התגובה שלו.
    תגיד לו את זה כמו שאתה היית אומר. הכי פשוט שיש.
    אל תדאג למה שאתה מרגיש, תתרכז במה הפרטנר שלך מרגיש.
    תעבוד ממנו.
    תעבוד מהאנרגיה שלו.

    בספר "רגע אמיתי- סטודיו פרטי למשחק" ניתן לקרוא בהרחבה על הקשבה ולמצוא מגוון תרגילים ליצירת כימיה בין שחקנים.

    שימו לב לסצנה המבריקה של חבייר בארדם, הוא בהקשבה מלאה לתגובות של הפרטנר שלו, והוא לא מדבר עד שהוא רואה את התגובה שלו. אפשר לראות זאת בברור מיד על השורה שהוא אומר לבונד "אתה עומד למות ואימא תהיה עצובה". האם אתם רואים ניצוצות?

    סצינה מתוך הסרט סקייפול

    ————————————————————————————————–

    רוצה עוד? את/ה מוזמנ/ת להתנסות באימון אישי לבמאים.
    לפרטים והרשמה לחצו כאן: או התקשרו עכשיו 052-684085

    השאר תגובה ביטול תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    הצטרפו אלינו בפייסבוק

    המלצות

    pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

    אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

    המלצות

    רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

    רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

    המלצות

    lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

    ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

    המלצות

    nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

    ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

    פוסטים אחרונים

    • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

    • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

    • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

    • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    • מה שחקנים רוצים מבמאים?

      צור קשר

      • 052-6684085
      • info@directorlab.co.il
      • צרו קשר
        • Facebook
        • Youtube
        • Google
        • Email
      © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל