סטודיו למשחק חי שגיא
  • Email
  • Facebook
  • Google
  • Youtube
  • Rss
צור קשר: 052-6684085
  • דף הבית
  • אודות
    • אודות חי שגיא
    • המלצות
    • מה מייחד אותנו
    • מיקום
  • קורסים וסדנאות
    • סדנת יסודות משחק מול מצלמה
    • סדנת משחק מול מצלמה בשיטת רגע אמיתי והכנה לאודישנים
    • סדנת משחק מול מצלמה עבור במאים ותסריטאים
    • סדנת משחק מול מצלמה לילדים ונוער
    • סדנת משחק לאירגונים וחברות
  • אימון אישי
    • הכנה לאודישנים
    • הכנה לתפקיד בסרטים והצגות
    • אימון אישי לבמאים
    • הכנה להופעה בטלוויזיה
    • אימון הכנה למפגש עסקי
  • הספר רגע אמיתי
    • הספר רגע אמיתי
  • בלוג
  • מאגרי מידע
    • מאמרים על משחק ובימוי
    • גלריית וידאו- סרטונים וקטעי משחק מעוררי השראה
    • מאגר דיאלוגים מתוך סרטים וסדרות טלוויזיה
    • מאגר סצינות לשיעורי משחק מול מצלמה
    • רשימת מחזות
    • רשימת סרטים
    • רשימת ספרי משחק
  • צור קשר

חיפוש

"רגע אמיתי" – ספר חדש למשחק ולבימוי

"ספר חובה לשחקנים ולבמאים"

עכשיו בחנויות הספרים המובחרות

true momentלפרטים נוספים...

הכנה לאודישנים

הכנה לאודישנים

מפגש אישי, אחד על אחד שיכין אתכם לכל אודישן. במפגש תרכשו כלים מעשיים על פי שיטת "רגע אמיתי", שיעזרו לכם לבנות דמות אנושית וייחודית.

לפרטים נוספים...

סרטון החודש

הרצאה מעניינת על יצירתיות והמקור שלה. סרטונים נוספים ניתן למצוא בגלריית הוידאו הכוללת קטעי משחק מעוררי השראה

פוסטים אחרונים

  • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

  • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

  • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

  • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    איך להוציא רגש מהשחקן?

    טעות נפוצה של במאים היא שהם שנותנים לשחקן הנחיות מה להרגיש בסצנה. לדוגמא: "תאהב אותה יותר", "אתה שונא אותה", "תהיה עצוב יותר". כששחקן לא מצליח ליישם את הנחייה הם חושבים שיש בעיה ביכולת המשחקית שלו, אולי הוא לא מספיק מוכשר. האמת היא שזאת הנחיה שאי אפשר לבצע אותה, כי השחקן לא יכול לשחק רגשות.
    בחיים, הרגשות שלנו צפים מעצמם ולא תמיד אנו יכולים לשלוט בהם. לעתים אני מרגיש עצב בניגוד לרצוני, מפני שהסיטואציה גורמת לי להרגיש ככה. גם במשחק על הרגש לנבוע מהסיטואציה ומההקשבה לפרטנר. הסיבה לכך שלא ניתן לשחק רגשות היא שהם מופשטים מדי ולא אקטיביים.
    לדוגמה אם השחקן משחק בסצנה שבה הוא פוגש את אשתו לאחר שגילה שבגדה בו, והבמאי הנחה אותו "תכעס עליה", עליו לתרגם את ההנחיה לפעולה שהוא יוכל לשחק אותה. הוא יתחיל לחקור כיצד מתנהג גבר שמצא את אשתו בוגדת. יכול להיות שיגלה, שהוא לא תוקף ומאשים אותה אלא מקטר בפניה ומנסה להבין למה זה מגיע לו, וכל זה תוך כדי שהוא באמת כועס עליה. אז איך מוציאים רגש? אז זהו, בכך שלא מוציאים רגש. הרגש הוא התוצאה הטבעית של הפעולה.

    שחקן עושה פעולות ולא משחק רגשות. כדי להדגים זאת בחרתי בסצנה מהסדרה מד מן, של רוג'ר סטרלינג (הדמות האהובה עלי בסדרה). בסצנה הוא שוכב על ספת הפסיכולוג ונותן מונולוג על חייו. הוא לא משחק רגש של ייאוש או תסכול, אלא הוא עושה פעולות כמו: לגחך, לשעשע, לבקר, להסביר, להציב עובדה, להתוודות, להוכיח ולקטר. כל הפעולות האלה יוצרות את התוצאה של  הייאוש והתסכול.

    (רשימת הפעולות המלאה ניתן למצוא בספר שלי "רגע אמיתי". החל מ-15 ביוני  ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים ובאתר)

    לקבלת עדכונים נוספים אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק

    סצינה מגניבה ומדויקת מתוך הפרק הראשון של העונה ה6 של הסדרה מד מן

    השאר תגובה ביטול תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    הצטרפו אלינו בפייסבוק

    המלצות

    pdut_alon01"חי מבין את האמנות שלנו בצורה עמוקה והכי חשוב חפה מבולשיט. הוא לא יבקש ממך להתחבר למלפפון שבך. הוא יוודא שאתה אומר את האמת".

    אלון פדות, שחקן ("מגדלים באוויר", בתיאטרון "בחורים טובים")

    המלצות

    רות רסיוק"חי מורה שתמיד האמין בי, אבל אף פעם לא עשה לי חיים קלים, הוא מלמד באופן כל כך יסודי ועושה את זה מכל הלב. ההצלחה של תלמידו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. והרבה מהצלחותיי הן בזכותו."

    רות רסיוק, שחקנית ("גבוה וגרינבאום", בתיאטרון "אנטי", "פרימדונה", "יונה ונער")

    המלצות

    lial1"חי הוא אדם מתבונן ולכן הוא כל כך רגיש למתרחש. הוא לא מורה למשחק הוא מומחה להתנהגות אנושית. הוא יודע מה מניע אנשים, איך הם פועלים ומה משפיע עליהם. וזה לב המקצוע".

    ליאל דניר, שחקנית ("התגנבות יחידים", "בית המשאלות", "לאהוב את אנה", בתיאטרון: "רומיאו ויוליה")

    המלצות

    nir"חי במאי שמעורר אותך למצוא את האמת שבך ולהביא אותה לידי ביטוי. בתהליך העבודה אנחנו מנתחים את הדמות לפרטי פרטים, וכשאני יוצא מהחדר אני מרגיש שהדמות כבר שלי, חלק ממני. מאז שפגשתי את חי אני מרגיש הרבה יותר מוכן לעבודה והרבה יותר בשל, ממליץ בחום."

    ניר שטראוס, שחקן ("סימני שאלה", "אורים תומים")

    פוסטים אחרונים

    • כל מה שרציתם לדעת על משחק ולא העזתם לשאול…

    • מהי תשובת הקסם לשאלות של כל השחקנים?

    • איך נוצרת כימיה בין שחקנים?

    • כל שחקן צריך להתחיל מאיפשהו

    • מה שחקנים רוצים מבמאים?

      צור קשר

      • 052-6684085
      • info@directorlab.co.il
      • צרו קשר
        • Facebook
        • Youtube
        • Google
        • Email
      © 2013 סטודיו למשחק חי שגיא | תכנות: רועי אייל